Επαγγελματικες κάρτες 2 όψεων: Γιατί δεν πρέπει να αφήνεις τίποτα λευκό

επαγγελματικη κάρτα 2 όψεων

Η επαγγελματική κάρτα είναι ένα από τα πιο απλά αλλά ισχυρά μέσα επικοινωνίας μιας επιχείρησης ή ενός επαγγελματία. Και ενώ πολλοί επικεντρώνονται στο σχεδιασμό της μπροστινής όψης, συχνά αγνοείται η πίσω πλευρά. Μένει λευκή, κενή, αναξιοποίητη. Όμως, στην πραγματικότητα η πίσω όψη της κάρτας είναι “χρυσός χώρος” και, αν δεν τον αξιοποιήσεις σωστά, χάνεις μια πολύτιμη ευκαιρία.

Γιατί να επιλέξεις επαγγελματικές κάρτες δύο όψεων

Όταν σχεδιάζεις επαγγελματική κάρτα έχεις μόλις λίγα εκατοστά για να περάσεις ένα σαφές και ουσιαστικό μήνυμα. Η μονής όψης κάρτα περιορίζει το περιεχόμενο, ενώ συχνά αναγκάζει τον σχεδιαστή να «στριμώξει» πληροφορίες, με αποτέλεσμα να χάνεται η καθαρότητα και η αισθητική.

Η διπλής όψης κάρτα, από την άλλη, σου δίνει χώρο για σωστή δομή, καθαρή πληροφορία και έξυπνο σχεδιασμό. Και αν το σκεφτείς, πληρώνεις το ίδιο χαρτί, οπότε γιατί να χρησιμοποιήσεις μόνο τη μισή του αξία;

Γιατί δεν πρέπει να αφήνεις την πίσω όψη λευκή

Η λευκή πίσω πλευρά της κάρτας είναι χαμένη ευκαιρία. Δεν λειτουργεί ούτε αισθητικά, ούτε επικοινωνιακά. Αντιθέτως, μπορεί να δώσει την εντύπωση του πρόχειρου, του μισοτελειωμένου ή του φθηνού.

Αντιθέτως, μια καλά σχεδιασμένη πίσω πλευρά:

  • Ολοκληρώνει την εικόνα του brand
  • Αξιοποιεί τον χώρο για επιπλέον πληροφορίες
  • Προκαλεί τον παραλήπτη να την κοιτάξει ξανά και ξανά
  • Δίνει ευκαιρία για δημιουργικότητα και διαφοροποίηση

Και το πιο σημαντικό: Δείχνει ότι προσέχεις τη λεπτομέρεια και οι λεπτομέρειες μετρούν όταν θέλεις να ξεχωρίσεις.

Τι μπορείς να βάλεις στην πίσω όψη

Ανάλογα με το επάγγελμά σου και το ύφος του brand, μπορείς να αξιοποιήσεις την πίσω πλευρά της κάρτας με πολλούς τρόπους:

Το λογότυπο

Η προσθήκη του λογοτύπου στην επαγγελματική κάρτα, χωρίς άλλα στοιχεία, δίνει επαγγελματική συνοχή και ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας.

Σλόγκαν ή tagline

Αν έχεις ένα δυνατό μήνυμα αξίζει να έχει τη δική του θέση. Είναι αυτό που θα μείνει στο μυαλό του άλλου, όταν όλα τα άλλα ξεχαστούν.

QR code

Μεταφέρει τον παραλήπτη με την προσθήκη QR code στην κάρτα σε ένα site, portfolio, social προφίλ ή ψηφιακή κάρτα. Ο συνδυασμός φυσικού και ψηφιακού μέσου είναι πλέον απαραίτητος.

Χρήσιμες πληροφορίες

Ώρες λειτουργίας, εξειδίκευση, περιοχές εξυπηρέτησης, ένα mini quote, ακόμα και ένα μικρό ημερολόγιο ανάλογα με το ύφος και τις ανάγκες σου.

Φωτογραφία

Για επαγγέλματα όπου η προσωπική αναγνωρισιμότητα μετράει (π.χ. μεσίτες, ασφαλιστικοί σύμβουλοι, coaches), η φωτογραφία στο πίσω μέρος της κάρτας προσθέτει οικειότητα.

Τι να προσέξεις στον σχεδιασμό

Η πίσω όψη δεν πρέπει να είναι απλά “γεμάτη”. Πρέπει να είναι στοχευμένη. Να υποστηρίζει και να συμπληρώνει την μπροστινή πλευρά. Όχι να την ανταγωνίζεται ή να την μπερδεύει.

  • Χρησιμοποίησε αρμονικά χρώματα και γραμματοσειρές με το υπόλοιπο brand.
  • Μην την υπερφορτώνεις. Ο σκοπός είναι να τραβήξεις προσοχή, όχι να πνίξεις τον χρήστη σε πληροφορία.
  • Φρόντισε η ποιότητα εκτύπωσης να είναι υψηλή, ειδικά αν υπάρχει χρώμα φόντου, φωτογραφία ή έντονα γραφικά.

Μια όμορφη πίσω όψη κάνει την κάρτα να δείχνει πλήρης, σοβαρή και επαγγελματική.

Σκέψου, λοιπόν, ξανά πριν αποφασίσεις

Η πίσω όψη μιας επαγγελματικής κάρτας δεν είναι χώρος “για να γράψεις σημειώσεις”. Είναι εργαλείο branding. Είναι ευκαιρία να δείξεις ποιος είσαι, τι εκπροσωπείς και γιατί αξίζει να σε θυμούνται.

Μην αφήνεις την πίσω πλευρά κενή. Αδεια κάρτα, μισή εντύπωση.

Μπες στη σελίδα επαγγελματικέςκάρτες και δες πώς μπορείς να σχεδιάσεις τις δικές σου κάρτες δύο όψεων, με σωστό layout, branding και εκτύπωση υψηλής ποιότητας. Δώσε στην κάρτα σου την εικόνα που αξίζει το όνομά σου.

ΞΕΚΙΝΑ ΤΩΡΑ